تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین در نشست هیئت رسانه‌ای ایران و عراق فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش
سرخط خبرها

جنگ توئیتر با اخبار جعلی

  • کد خبر: ۳۶۷۲۴
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
جنگ توئیتر با اخبار جعلی
درباره سیاست حذف اخبار جعلی کرونا از شبکه‌های اجتماعی
فرانک باباپور | شهرآرانیوز؛ هر روز که از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد، اخبار جدیدی از آن منتشر می‌شود، چه درباره علائمی که به تعدادشان اضافه می‌شود و از به‌روزشدن ویروس حکایت دارند و چه دارو‌هایی که برای درمان یا پیشگیری یا بهبود آن مفیدند. این وسط هم ممکن است چند خبر غیرموثق یا ساختگی پخش شود و عده‌ای هم باور کنند و به گسترش آن دامن بزنند. به‌هرحال جان عده‌ای در خطر است و مردم برای حفظ جان عزیزانشان در شرایطی هستند که ممکن است هر خبری را باور کنند یا از هر داروی پیشنهادی استفاده کنند. پس نمی‌شود از آن‌ها توقع منطقی‌بودن و پیداکردن منبع اخبار و بعد اعتمادکردن به آن‌ها را داشت، به‌ویژه که شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی آن‌قدر گسترده شده است که هر خبری به سرعت پخش می‌شود. کافی است چند ایموجی علامت خطر و توجه کنید داشته باشد و نام یک دانشمند یا مؤسسه تحقیقاتی خارجی را هم بزند تنگش. اینجاست که نقش صاحبان این شبکه‌ها در بررسی محتوا‌های منتشرشده پررنگ می‌شود.
 
از مهم‌ترین این شبکه‌ها توئیتر است که اتفاقا برندسازی بهتری نسبت به دیگر شبکه‌ها دارد، یعنی از لحاظ انتشار اخبار موثق و سطح مطالب و کاربرانش نسبت به دیگر شبکه‌ها مثل فیسبوک، اینستاگرام و... جایگاه بهتری دارد. برای همین است که به‌تازگی به اقدام جالبی دست زده است، ابتدا اطلاعات جعلی درباره ویروس کرونا را نشانه‌دار می‌کرد و حالا این اطلاعات را حذف می‌کند. در واقع شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرده است تمام توئیت‌هایی را که درمان‌های جعلی برای ویروس کرونا تبلیغ یا راهکار‌های کارشناسان را انکار می‌کنند، حذف می‌کند. توئیتر گفته است این کار را با همکاری مسئولان بهداشت عمومی و دولت انجام می‌دهد و چند مثال برای اطلاعات اشتباه زده است.

از جمله کسانی که از این سیاست جدید توئیتر زخم خورده‌اند ترامپ و پسرش بوده‌اند! ترامپ ویدئویی در توئیترش منتشر می‌کند که در آن فواید داروی هیدروکسی‌کلروکین برای مقابله با کرونا گفته شده بود و توئیتر به‌دلیل جعلی‌بودن فواید این دارو توئیت ترامپ را حذف کرده است. از طرف دیگر پسر ترامپ هم در توئیترش از این دارو گفته بود و همچنین مردم را به نداشتن ماسک تشویق کرده بود که باعث شد توئیتر حساب او را برای ۱۲ ساعت تعلیق کند تا نه بتواند توئیت بزند و نه توئیتی را بازنشر کند.
 
واکنش یکی از کاربران توئیتر به خبر تعلیق حساب توئیتر پسر ترامپ جالب بود: «توئیتر حساب پسر ترامپ رو به‌دلیل اینکه مردم رو به ماسک‌نداشتن تشویق کرده، بسته. ماسک که چیزی نیست، چرا حساب خود ترامپ رو نمی‌بندن که مردم رو به نداشتن عقل تشویق می‌کنه؟!» البته به‌جز این ۲، توئیتر ۲ توئیت را هم از بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل، به‌دلیل زیر سؤال بردن قرنطینه حذف کرده بود. البته بعد از توئیتر، شبکه‌های اجتماعی دیگر هم به این سیاست رسیده‌اند و فیسبوک و یوتیوب هم همان ویدئویی را که ترامپ منتشر کرده بود، از همه صفحات خود پاک کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->